Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar a/alebo služby zakúpené prostredníctvom internetového obchodu na adrese fuego.sk. Kupujúci sa zaväzuje oboznámiť s reklamačným poriadkom a vytvorením objednávky súhlasí s jeho obsahom a zároveň potvrdzuje, že bol riadne oboznámený s podmienkami reklamácie objednávaného tovaru.2. Kupujúci má právo uplatnenia reklamácie len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený prostredníctvom internetového obchodu fuego.sk. Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu predávajúcemu spolu s dokladom o zaplatení, ktorý slúži ako záručný list. Kupujúci uplatňuje reklamáciu na mieste predávajúceho t.j. na adrese Stará Vajnorská 9, 831 04 Bratislava v priestoroch spoločnosti FUEGO.SK s. r. o., kde vyplní reklamačný formulár podľa vzoru, ktorý vytvoril predávajúci. Formulár je zároveň zverejnený na stránke fuego.sk.


Kupujúci má právo uplatnenia reklamácie len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený prostredníctvom internetového obchodu fuego.sk. Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu predávajúcemu spolu s dokladom o zaplatení, ktorý slúži ako záručný list. Kupujúci uplatňuje reklamáciu na mieste predávajúceho t.j. na adrese Stará Vajnorská 9, 831 04 Bratislava v priestoroch spoločnosti FUEGO.SK s. r. o., kde vyplní reklamačný formulár podľa vzoru, ktorý vytvoril predávajúci. Formulár je zároveň zverejnený na stránke fuego.sk.


Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Kupujúci je povinný reklamovať chyby tovaru bezodkladne a v lehote platnosti zákonom stanovenej záruky. Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo forme e-mailu alebo v prípade dohody v písomnej podobe, v ktorej je povinný presne označiť chyby tovaru súlade s ust. § 18 Zákona o ochrane spotrebiteľa a poučiť spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka.


Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je predávajúci alebo ním určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona o ochrane spotrebiteľa ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci kupujúceho e-mailom alebo doporučeným listom a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený reklamačný protokol. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné  posúdenie.  Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú chybu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova, počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady.


Nárok na bezplatnú reklamáciu kupujúcemu zaniká ak nepredloží záručný list, príslušenstvo alebo dokumentáciu, uplynula záručná doba na reklamovaný tovar, mechanické poškodenie spôsobil kupujúci, tovar bol vystavený podmienkam, pre ktoré nebol určený/vyrobený, poškodenie vzniklo neodborným zaobchádzaním, zásahom do tovaru neoprávnenou osobou, neodborným zásahom alebo poškodením pri doprave. Záruka sa ďalej nevzťahuje na bežné opotrebenie, spôsobené používaním.


Predávajúci je oprávnený vybaviť reklamáciu kupujúceho prostredníctvom odovzdania opraveného tovaru, výmenou tovaru, odôvodnením zamietnutia reklamácie, poskytnutím primeranej zľavy z ceny tovaru alebo vrátením ceny tovaru.


Záručná doba na tovar je 24 mesiacov, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady určené inak a začína plynúť dňom prevzatia tovaru. Záručná doba sa predlžuje o dobu, kedy bol tovar v záručnej oprave.


Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby uvedené vo formulári reklamácie. V prípade, že predávajúci ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale chyba výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru prostredníctvom súdu.