Návrat do školy so zľavami až do -47%! Všetko potrebné pre školákov od školských tašiek, peračníkov až po zošity a perá vybavíte pohodlne na jednom mieste TU.

Postup vytknutia vád kupujúcim

Postup vytknutia vád kupujúcim sa vzťahuje na tovar zakúpený prostredníctvom internetového obchodu na adrese gudvio.sk. Kupujúci sa zaväzuje oboznámiť s postupom vytknutia vád kupujúcim a vytvorením objednávky súhlasí s jeho obsahom a zároveň potvrdzuje, že bol riadne oboznámený s podmienkami vytknutia vád objednávaného tovaru.


Kupujúci má právo uplatnenia postupu vytknutia vád len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený prostredníctvom internetového obchodu gudvio.sk. Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie chyby alebo výmenu tovaru, podľa jeho voľby, po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu obchodníkovi spolu s dokladom o zaplatení, ktorý slúži ako záručný list. Kupujúci uplatňuje vytknutie vád zaslaním tovaru a požadovanej dokumentácie na adresu obchodníka s vyplneným formulárom pre vytknutie vád zverejnenom na stránke gudvio.sk. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil obchodníkovi značné ťažkosti. Pri uplatnení postupu vytknutia vád primerane platia ustanovenia § 622 a nasl. Občianskeho zákonníka.


Začiatok postupu vytknutia vád je zároveň dňom uplatnenia práva na vytknutie vád. Kupujúci je povinný uplatniť vytknutie vád  tovaru bezodkladne a v lehote platnosti zákonom stanovenej záruky. Kupujúci uplatňuje právo na vytknutie vád prostredníctvom formulára zverejneného na eshope obchodníka a následným doručením formuláru spolu s  tovarom, na ktorý bolo uplatnené právo na vytknutie vád na určenú adresu. Obchodník vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady tovaru a o lehote, v ktorej vadu odstráni, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim vo forme e-mailu alebo v prípade dohody v písomnej podobe.

Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je obchodník alebo ním určená osoba povinná opraviť alebo vymeniť tovar v primeranej lehote, nie však neskôr, ako do 30 dní po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.


Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane, ak kupujúci zvolil spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.


Obchodník môže odmietnuť vytknutie vady tovaru, pričom dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Obchodník je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatneného vytknutia vady všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady.


O ukončení postupu vytknutia vád a jeho výsledku  informuje obchodník kupujúceho e-mailom alebo doporučeným listom a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený protokol o oprave alebo výmene tovaru. 


Nárok na bezplatné uplatnenie vytknutia vád kupujúcemu zaniká ak nepredloží záručný list, príslušenstvo alebo dokumentáciu, uplynula záručná doba na  tovar, na ktorý uplatňuje vytknutie vád, mechanické poškodenie spôsobil kupujúci, tovar bol vystavený podmienkam, pre ktoré nebol určený/vyrobený, poškodenie vzniklo neodborným zaobchádzaním, zásahom do tovaru neoprávnenou osobou, neodborným zásahom alebo poškodením pri doprave. Záruka sa ďalej nevzťahuje na bežné opotrebenie, spôsobené používaním.


Obchodník je oprávnený vybaviť vytknutie vád kupujúceho prostredníctvom odovzdania opraveného tovaru, výmenou tovaru, a následne odôvodnením zamietnutia reklamácie, poskytnutím primeranej zľavy z ceny tovaru alebo vrátením ceny tovaru. V prípade vrátenia ceny tovaru si obchodník vyhradzuje právo vrátiť cenu tovaru výhradne bezhotovostným prevodom.


Záručná doba na tovar je 24 mesiacov, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady určené inak a začína plynúť dňom prevzatia tovaru. Záručná doba sa predlžuje o dobu, kedy bol tovar v záručnej oprave.


Vybavenie vytknutia vád tovaru sa vzťahuje len na chyby uvedené vo formulári pre vytknutie vád tovaru. V prípade, že obchodník ukončí konanie o vytknutí vád tovaru ako odôvodnené zamietnutie vytknutia vád, ale chyba výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, následne odstránenie chyby tovaru uplatňovať prostredníctvom súdu.


Kupujúci má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho vytknutie vady alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva.


Ak obchodník na žiadosť kupujúceho odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“).


Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 5 zákona č. 391/2015 Z. z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určeného formuláru, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov


Subjekt ARS môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má kupujúci. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm#sthash.t4FXTlGF.dpuf


Ak obchodník pri kúpe tovaru ponúka kupujúcemu k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar zdarma (darček), je na kupujúcom, či ponúkaný tovar (darček) prijme. Tovar zdarma (darček) však nie je predaným tovarom, preto obchodník nezodpovedá za jeho prípadné vady a na tento tovar sa zákonná záruka nevzťahuje.


Potrebujete s niečím pomôcť?

Kontaktujte nás a my Vám pomôžeme či už s produktom alebo objednávkou