Black Friday na Fuego.sk - Zľavy, aké tu ešte neboli! Nakupujte teraz výhodne a ušetrite na top produktoch roka! Objaviť akciovú ponuku.

Všeobecné obchodné podmienky

(Ďalej len "VOP")

I. Základné ustanovenia


Tieto VOP upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je spoločnosť FUEGO.SK s. r. o., so sídlom Stará Vajnorská 9, 831 04 Bratislava, IČO: 47 569 255, zapísaná v OR vedenom Mestským súdom Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka číslo 114053/B, DIČ: 2023959960 (ďalej len „obchodník“) a na strane druhej je kupujúci a/alebo objednávateľ, ktorý môže byť aj spotrebiteľom (ďalej len „kupujúci“).

Predmetom týchto VOP je úprava právnych vzťahov vznikajúcich pri kúpe a predaji tovaru na internetovej stránke fuego.sk (eshop predávajúceho).

Orgánom dozoru je Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Bratislave pre Bratislavský kraj

Bajkalská 21/A, P.O.BOX 5
820 07 Bratislava 27
tel.: 02/58272 172
e-mail: ba@soi.sk


Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ.

Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len „spotrebiteľ“).

Právne vzťahy obchodníka so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj inými súvisiacimi právnymi predpismi Slovenskej republiky.

Podnikateľom sa na účely týchto VOP rozumie:

• osoba zapísaná v obchodnom registri,
• osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
• osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
• fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.(ďalej len „podnikateľ“)

Podnikateľom sa taktiež pre účely VOP rozumie ten, kto jedná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. V prípade, ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), tým výslovne súhlasí, že pre neho platia pravidlá uvedené v týchto VOP pre Podnikateľov.

Právne vzťahy obchodníka s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi obchodníkom a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi právnymi predpismi Slovenskej republiky. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.

Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky. Kópiu VOP dostane kupujúci ako prílohu potvrdenia objednávky na ním zadanú emailovú adresu. Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov dostupných na eshope obchodníka nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných log či patentov predávajúceho alebo tretích strán, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.




II. Kúpna zmluva


1. Uzavretie kúpnej zmluvy.

Ak je kupujúcim spotrebiteľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru obchodníkom na stránky eshopu Fuego.sk, kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim spotrebiteľom a prijatím objednávky obchodníkom. Toto prijatie obchodník bezodkladne potvrdí kupujúcemu informatívnym automaticky vygenerovaným emailom na zadaný email kupujúceho, na vznik zmluvy však toto potvrdenie nemá vplyv. V informatívnom emaile kupujúci nájde taktiež odkaz na aktuálne znenie VOP obchodníka. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov. Ak je kupujúcim podnikateľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je odoslaná objednávka tovaru kupujúcim podnikateľom a samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu obchodníka kupujúcemu podnikateľovi s týmto jeho návrhom. Za prípadné chyby pri prenesení dát predávajúci nenesie zodpovednosť.

Uzavretá kúpna zmluva je obchodníkom archivovaná po dobu najmenej piatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám.

2. Dodanie predmetu kúpy

Kúpnou zmluvou sa obchodník zaväzuje, že kupujúcemu odovzdá vec, poskytne digitálny obsah/licenciu, ktorá je predmetom kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo/licenciu k nej, a kupujúci sa zaväzuje, že vec/digitálny obsah prevezme a zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu.

obchodník si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny. Rovnako sa toto pravidlo použije v prípade zakúpenia licencie či služby.

Obchodník kupujúcemu odovzdá vec, i doklady, ktoré sa k veci vzťahujú, a umožní kupujúcemu nadobudnúť vlastníckeho práva k veci/licencii v súlade so zmluvou.

Obchodník splní povinnosť odovzdať vec kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s vecou v mieste plnenia a včas mu to oznámi.

Ak má obchodník vec odoslať, odovzdá vec kupujúcemu - podnikateľovi odovzdaním prvému dopravcovi k preprave pre kupujúceho a umožní kupujúcemu uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi, obchodník odovzdá kupujúcemu – spotrebiteľovi až, keď mu vec odovzdá dopravca.

Obchodník odovzdá kupujúcemu predmet kúpy v ujedanom množstve, akosti a prevedení.

Ak nie je dohodnuté ako má byť vec resp. tovar zabalená, obchodník vec zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie veci a jej ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará obchodník vec pre prepravu.

S ohľadom na minimalizáciu vzniku škôd a zaisteniu bezproblémového zásobovania si obchodník vyhradzuje právo dodať tovar kupujúcemu, ktorý si v rámci jednej objednávky a/alebo jedného dňa objednal tovar za celkovou hodnotu presahujúcu 3.500,- Euro vrátane DPH až po úplnej úhrade celkovej kúpnej ceny. Ako náhle kupujúci uhradí celkovú kúpnu cenu zakúpeného tovaru, obchodník vykoná expedíciu v súlade s požiadavkami kupujúceho stanovenými v objednávke.

Kupujúci podnikateľ týmto vyslovuje súhlas s tým, že mu k zakúpenému tovaru nemusí byť dodaný návod na jeho používanie v slovenčine.

Kupujúci je povinný pri používaní všetkého elektronického obsahu zakúpeného na eshope obchodníka dodržiavať povinnosti stanovené týmito VOP (pre účely týchto VOP vrátane SW, PC hier, hier pre konzoly a pod.) a právnymi predpismi upravujúcimi autorské diela a konkrétnymi licenčnými podmienkami daného produktu (napr. EULA). Pokiaľ kupujúci poruší takto stanovené povinnosti, potom je povinný uhradiť prípadnú náhradu škody, pričom takéto jednanie môže mať taktiež trestnoprávne následky. Kupujúci je oprávnený všetky elektronické diela používať výhradne pre svoju osobnú potrebu, ak nie je v licenčných podmienkach uvedené niečo iné, pričom účelom tohto užívania nie je dosiahnutie priameho alebo nepriameho hospodárskeho alebo obchodného prospechu. Kupujúci taktiež nie je oprávnený kopírovať zakúpený elektronický obsah, ani ho iným spôsobom rozmnožovať, zhotovovať z neho opisy, výstrižky a inak s ním nakladať v rozpore s autorskými právami, inými právnymi predpismi alebo licenčnými podmienkami daného produktu. Prístup k elektronickému obsahu môže byť zakázaný či licencia môže byť deaktivovaná v prípade, ak bol elektronický obsah získaný v dôsledku protiprávnej činnosti. Toto ustanovenie VOP sa týka taktiež elektronického obsahu, ktorý obchodník poskytol kupujúcemu ako dar.




III. Bezpečnosť a ochrana informácií


Obchodník ako prevádzkovateľ spracúva osobné údaje kupujúcich v súlade so znením Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Osobné údaje kupujúcich spracúva obchodník na účel uzatvorenia kúpnej zmluvy, na štatistické účely, ako aj na reklamné a marketingové účely obchodníka. Poskytnutie osobných údajov zo strany kupujúceho je dobrovoľné. Za týmto účelom spracúva obchodník osobné údaje dotknutých osôb v nasledovnom rozsahu: Kupujúci spotrebiteľ – meno a priezvisko, dodacia adresa/fakturačná adresa, email, tel. číslo, číslo účtu, dátum narodenia, príp. detail platby, online identifikátory (cookies, FB pixel kódy, Google Adwords kódy);Kupujúci podnikateľ - obchodné meno, adresa sídla vrátane PSČ, IČO, DIČ, IČ DPH, číslo telefónu a mailovú adresu oprávnenej osoby, príp. meno a priezvisko, dodacia adresa/fakturačná adresa, informácie o objednávke, číslo účtu, príp. detail platby, online identifikátory (cookies, FB pixel kódy, Google Adwords kódy). Kupujúci môže slobodne a dobrovoľne zaškrtnutím príslušného osobitného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj súhlas, aby obchodník spracúval e-mailovú adresu kupujúceho alebo registrovaného záujemcu, a to na účely kontaktovania a zasielania informácií o výrobkoch, produktoch, službách a ďalších usporadúvaných akciách elektronickými prostriedkami (e-mail). Tento súhlas so spracúvaním svojich údajov na účely uvedené v predchádzajúcej vete udeľuje kupujúci na čas do odvolania tohto súhlasu. Spracúvané osobné údaje uchováva obchodník po dobu trvania oprávneného záujmu, t.j. kým záujmy alebo základné práva a slobody dotknutej osoby neprevážia nad takýmito záujmami. Zákonná povinnosť uchovávania údajov v lehote určenej osobitnými predpismi tým nie je dotknutá. Pre zaistenie určitých činností a/alebo operácií, ktoré obchodník nedokáže zabezpečiť prostredníctvom vlastných zamestnancov, využíva služby iných subjektov. Na tieto účely sú spracúvané osobné údaje sprístupnené prepravným spoločnostiam, marketingovým agentúram, servisným organizáciám a organizáciám poskytujúcim služby (správa systému), poskytovateľom platforiem ako napr. Google analytics. Príjemcami osobných údajov môžu byť kontrolné, dozorné a iné štátne orgány v rámci výkonu ich činnosti v zmysle osobitného právneho predpisu (napr. Slovenská obchodná inšpekcia, Úrad na ochranu osobných údajov, Daňový úrad a pod.), súdy a orgány činné v trestnom konaní na základe ich vyžiadania, alebo v rámci oprávnených záujmov obchodníka ako prevádzkovateľa pri preukazovaní, uplatňovaní a obhajovaní právnych nárokov, zmluvne poverení poskytovatelia služieb, ako napríklad poskytovatelia poštových a zasielateľských služieb, finančných a poisťovateľských služieb, ďalší príjemcovia, ktorým je prevádzkovateľ povinný osobné údaje poskytnúť v zmysle osobitného zákona alebo oprávneného záujmu, ako napríklad audítori, právni poradcovia, daňoví a účtovní poradcovia, poisťovne, banky, úverové registre, tretie osoby hodnotiace využívanie služieb našich zmluvných partnerov, osoby, ktoré sú s nami v pracovno-právnom alebo inom obdobnom vzťahu, a to v rozsahu, ktorý je nevyhnutne potrebný pre výkon ich práce alebo práv, a ktoré zároveň vo vzťahu k poskytnutým alebo sprístupneným osobným údajom budú mať v rozsahu a za podmienok dojednaných v písomnej zmluve, ktorú s nimi uzatvárame alebo ustanovenej všeobecne záväznými právnymi predpismi, povinnosť zachovávať o takýchto informáciách mlčanlivosť.

Na požiadanie má kupujúci právo od obchodníka získať informácie o osobných údajoch, ktoré sa ho týkajú a ktoré obchodník spracováva v rozsahu, ktorý je definovaný v § 21 zákona č. 18/2018 Z. z.. Kupujúci má ďalej právo požadovať, aby obchodník bez zbytočného odkladu opravil akékoľvek nepresnosti v osobných údajoch, ktoré sa ho týkajú. Kupujúci má právo na to, aby obchodník ako prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, ak účel ich spracúvania skončil alebo je splnená niektorá z podmienok v § 23 ods. 2 zákona 18/2018, alebo ak je spracúvanie potrebné kvôli dôvodom v § 23 ods. 4 zákona 18/2018. Žiadosť o informácie alebo o opravu či výmaz údajov môže poslať poštou na adresu sídla obchodníka alebo e-mailom na adresu info@fuego.sk Kupujúci má právo podať návrh na začatie konania podľa § 100 zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, v prípade, že sa domnieva, že obchodník spracúva jeho osobné údaje nezákonne alebo neprípustne.




IV. Prevádzková doba


Objednávky cez eshop obchodníka Fuego.sk: 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Zákaznícka podpora cez email a telefón: v pracovné dni od 8:00 do 16:00.

V prípade výpadku informačného systému alebo zásahu vyššej moci obchodník nenesie zodpovednosť za nedodržanie prevádzkovej doby.




V. Ceny


Na e-shope Fuego.sk sú vždy aktuálne a platné ceny. Ceny sú konečné, tzn. vrátane DPH, príp. všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí kupujúci spotrebiteľ pre získanie tovaru zaplatiť, to sa netýka prípadných poplatkov za dopravné a pod., ktoré sú uvádzané až v rámci tzv. nákupného košíku a ich výška sa odvíja od voľby kupujúceho.

Akciové ceny platia do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového tovaru alebo po dobu časovo určenú.

Ak pri tovare, pri ktorom je na eshope obchodníka uvedené „na objednávku“ /„skladom u dodávateľa“ nastane situácia zmeny ceny tovaru:

a) je obchodník oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť, pričom je povinný túto skutočnosť kupujúcemu oznámiť a to prostredníctvom zákazníckej podpory obchodníka;
b) v prípade, ak obchodník v danom prípade nevyužije svoje oprávnenie v zmysle písm. a) vyššie, je obchodník povinný kupujúcemu oznámiť zmenu ceny tovaru („na objednávku“ /„skladom u dodávateľa“ ), pričom, ak kupujúci nebude súhlasiť s novou cenou takéhoto tovaru, je kupujúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.




VI. Objednávanie


Kupujúci kupuje tovar za cenu platnú v čase objednania. Kupujúci spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť s celkovou cenou vrátane DPH a všetkými ďalšími poplatkami (PHE a pod).

Objednávať je možné výlučne prostredníctvom eshopu obchodníka www.fuego.sk.

Obchodník si vyhradzuje právo prehlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo ku zneužitiu osobných údajov, zneužitiu platobnej karty a pod., alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu, o takomto postupu bude kupujúci informovaný.

Kupujúci berie na vedomie, že v uvedených prípadoch nemôže kúpna zmluva platne vzniknúť.

Kupujúci bude o presnom čase doručenia objednaného tovaru informovaný prostredníctvom e-mailu. Dĺžka doručovania objednaného tovaru a cena dopravy je závislá na spôsobe dopravy, ktorú si kupujúci zvolí v kroku objednávky v rámci svojho nákupného košíku.

V prípade zistenia nedostupnosti alebo zmeny lehoty dodania tovaru, má obchodník povinnosť oboznámiť kupujúceho o tejto zmene. Následne obchodník požaduje súhlas s príslušnou zmenou od kupujúceho. Zmluva v tomto prípade vzniká po odsúhlasení zmien lehoty dodania tovaru kupujúcim. Na e-mailovú adresu kupujúceho budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky. Akceptovanie objednávky obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, množstve tovaru, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, spôsobe prepravy tovaru na dohodnuté miesto doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o obchodníkovi (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.),prípadne iné údaje.




VII. Odstúpenie od zmluvy


Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorý je spotrebiteľ

Kupujúci má právo od zmluvy uzavretej na diaľku odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 30 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru, alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby. Toto právo má kupujúci aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihol osobne v priestoroch výdajného miesta obchodníka. Kupujúci sa zaväzuje vrátiť tovar na vlastné náklady na adresu obchodníka do 14 dní od dňa odstúpenia od zmluvy a to v úplnom stave s príslušenstvom, s kompletnou dokumentáciou, dokladom o zaplatení, čistý, vrátane obalu v akom ho prevzal. Kupujúci v prípade odstúpenia od zmluvy, je povinný túto skutočnosť nahlásiť telefonicky +421 910 272 438, alebo e-mailom na info@fuego.sk. Obchodník do 14 dní od obdržania vráteného tovaru zasiela platbu za daný tovar na účet kupujúceho.

Pri odstúpení od zmluvy kupujúci vyplní Formulár na odstúpenie od zmluvy pre zjednodušenie a urýchlenie vrátenia platby za vrátený tovar a to najmä meno, priezvisko, číslo objednávky a číslo účtu v tvare IBAN.

Pokiaľ kupujúci pri odstúpení od zmluvy zasiela obchodníkovi tovar na adresu prostredníctvom Slovenskej pošty, a. s., môže tak urobiť len službou s názvom „Balík na adresu“.

Pokiaľ sa jedná o spotrebný tovar (napr. kozmetika, drogistické výrobky a pod.), potom je možné od zmluvy odstúpiť, iba pokiaľ kupujúci dodá tovar nepoškodený a nepoužitý v neporušenom originálnom balení.

Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorý je podnikateľ

Kupujúci podnikateľ nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak je hodnota zakúpeného tovaru vyššia ako 1000 EUR vrátane DPH. V prípade, že kupujúci je podnikateľ, môže byť kupujúcemu ponúknuté náhradné odstúpenie od kúpnej zmluvy v závislosti na stave vráteného tovaru, ušlej záruky a aktuálnej ceny vráteného tovaru. Stav tovaru je zhodnotený obchodníkom. V prípade nedohodnutia podmienok akceptovateľných pre obe strany bude tovar vrátený na náklady obchodníka späť. Obchodník je oprávnený účtovať kupujúcemu prípadné ďalšie vzniknuté náklady.

Pri vystavení dobropisu môže byť po kupujúcom vyžadovaný občiansky preukaz za účelom ochrany vlastníckych práv kupujúceho. Predložením OP kupujúci súhlasí so spracovaním osobných údajov podľa bodu III. (v zmysle zákona 122/2013 Z. z., O ochrane osobných údajov).




VIII. Platobné podmienky


Obchodník akceptuje nasledujúce platobné podmienky:

a. platba vopred bankovým prevodom,
b. platba cez internetové rozhranie banky (platobnou kartou on-line),
c. na dobierku pri doručení tovaru,
d. platba na faktúru so splatnosťou (kupujúci podnikateľ),
e. na splátky (prostredníctvom QUATRO).

Tovar zostáva do úplného zaplatenia a prevzatia majetkom obchodníka, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru kupujúcim. Fakturačné údaje kupujúceho nie je možné meniť spätne po odoslaní objednávky.




IX. Dodacie podmienky


1. Spôsob dodania

Obchodník zaisťuje či sprostredkováva nasledujúce spôsoby dodania:

• zasielanie prepravnou službou,
• výdajné miesta DEPO,
• výdajné miesta PACKETA.

Jednotlivé spôsoby dopravy sú ponúknuté podľa aktuálnej dostupnosti jednotlivých služieb a s ohľadom na kapacitu a dojazdové možnosti. V prípade zásahu vyššej moci či výpadku informačného systému obchodník nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru. V prípade platby vopred za tovar, ktorý nebolo možné v stanovenej lehote doručiť, má kupujúci právo na vrátenie platby do 14 pracovných dní na uvedený účet, ak nebolo s obchodníkom dohodnuté inak. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru skontrolovať balenie tovaru a to bezprostredne pri jeho doručení. V prípade zistenia nedostatkov alebo poškodenia, kupujúci je povinný spísať záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru. Dopravca následne záznam skontroluje a jeho správnosť potvrdí. Na základe záznamu, ktorý posúdi obchodník, je možné kupujúcemu nedostatok kompenzovať zľavou alebo poskytnúť nový tovar. V prípade prevzatia zásielky na výdajnom mieste DEPO alebo PACKETA, je v prípade zistenia nedostatku potrebné spísať záznam, pričom kupujúci musí predložiť poškodený výrobok, obal zásielky, doklad o prevzatí zásielky, nadobúdací doklad – faktúru. Následne kupujúci informuje obchodníka o vzniknutej škode na info@fuego.sk, a to v lehote do 24 hodín od prevzatia tovaru a nahlásenia udalosti. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade nedoručenia tovaru obchodníkom v lehote do 30 dní, ktorému v tomto prípade vzniká povinnosť na vrátenie peňazí a to do 14 dní od prijatia odstúpenia od zmluvy zo strany kupujúceho, ktoré je možné podať e-mailom na adrese info@fuego.sk alebo telefonicky na čísle uvedenom v sekcii kontakt na stránke Fuego.sk.

2. Nadrozmerný tovar - kupujúci podnikateľ

Kupujúci podnikateľ je povinný pri doručovaní tzv. nadrozmernou prepravou, tovar pred pracovníkom prepravnej spoločnosti (kuriér) rozbaliť a skontrolovať predmetný tovar. Ak po rozbalení tovaru kupujúci podnikateľ zistí vadu tovaru, kupujúci podnikateľ je povinný spísať záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru. V prípade, ak kupujúci podnikateľ nerozbalí a nevykoná kontrolu tovaru pri jeho prevzatí, na daný tovar nebude možné uplatniť reklamáciu v zmysle týchto VOP.




X. Reklamačný poriadok


Postup vytknutia vád kupujúcim sa vzťahuje na tovar zakúpený prostredníctvom internetového obchodu na adrese fuego.sk. Kupujúci sa zaväzuje oboznámiť s postupom vytknutia vád kupujúcim a vytvorením objednávky súhlasí s jeho obsahom a zároveň potvrdzuje, že bol riadne oboznámený s podmienkami vytknutia vád objednávaného tovaru.

Kupujúci má právo uplatnenia postupu vytknutia vád len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený prostredníctvom internetového obchodu fuego.sk. Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie chyby alebo výmenu tovaru, podľa jeho voľby, po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu obchodníkovi spolu s dokladom o zaplatení, ktorý slúži ako záručný list. Kupujúci uplatňuje vytknutie vád zaslaním tovaru a požadovanej dokumentácie na adresu obchodníka s vyplneným formulárom pre vytknutie vád zverejnenom na stránke fuego.sk. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil obchodníkovi značné ťažkosti. Pri uplatnení postupu vytknutia vád primerane platia ustanovenia § 622 a nasl. Občianskeho zákonníka.

Postup vytknutia vád – kupujúcim je spotrebiteľ

Začiatok vytknutia vád je zároveň dňom uplatnenia práva na vytknutie vád. Kupujúci je povinný uplatniť vytknutie vád tovaru bezodkladne a v lehote platnosti zákonom stanovenej záruky. Kupujúci uplatňuje právo na vytknutie vád prostredníctvom formulára zverejneného na eshope obchodníka a následným doručením formuláru spolu s tovarom, na ktorý bolo uplatnené právo na vytknutie vád na určenú adresu. Obchodník vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady tovaru a o lehote, v ktorej vadu odstráni, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim vo forme e-mailu alebo v prípade dohody v písomnej podobe. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je obchodník alebo ním určená osoba povinná opraviť alebo vymeniť tovar v primeranej lehote, nie však neskôr, ako do 30 dní po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.

Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane, ak kupujúci zvolil spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.

Obchodník môže odmietnuť vytknutie vady tovaru, pričom dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Obchodník je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatneného vytknutia vady všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady.

O ukončení postupu vytknutia vád a jeho výsledku informuje obchodník kupujúceho e-mailom alebo doporučeným listom a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený protokol o oprave alebo výmene tovaru.

Nárok na bezplatné uplatnenie vytknutia vád kupujúcemu zaniká ak nepredloží záručný list, príslušenstvo alebo dokumentáciu, uplynula záručná doba na tovar, na ktorý uplatňuje vytknutie vád, mechanické poškodenie spôsobil kupujúci, tovar bol vystavený podmienkam, pre ktoré nebol určený/vyrobený, poškodenie vzniklo neodborným zaobchádzaním, zásahom do tovaru neoprávnenou osobou, neodborným zásahom alebo poškodením pri doprave. Záruka sa ďalej nevzťahuje na bežné opotrebenie, spôsobené používaním.

Obchodník je oprávnený vybaviť vytknutie vád kupujúceho prostredníctvom odovzdania opraveného tovaru, výmenou tovaru, a následne odôvodnením zamietnutia reklamácie, poskytnutím primeranej zľavy z ceny tovaru alebo vrátením ceny tovaru. V prípade vrátenia ceny tovaru si obchodník vyhradzuje právo vrátiť cenu tovaru výhradne bezhotovostným prevodom.

Záručná doba na tovar je 24 mesiacov, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady určené inak a začína plynúť dňom prevzatia tovaru. Záručná doba sa predlžuje o dobu, kedy bol tovar v záručnej oprave.

Vybavenie vytknutia vád tovaru sa vzťahuje len na chyby uvedené vo formulári pre vytknutie vád tovaru. V prípade, že obchodník ukončí konanie o vytknutí vád tovaru ako odôvodnené zamietnutie vytknutia vád, ale chyba výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, následne odstránenie chyby tovaru uplatňovať prostredníctvom súdu.

Postup vytknutia vád – kupujúci podnikateľ

Začiatok postupu vytknutia vád je zároveň dňom uplatnenia práva na vytknutie vád. Kupujúci je povinný uplatniť vytknutie vád tovaru bezodkladne a v lehote platnosti stanovenej záruky. Obchodník vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení vytknutia vád tovaru vo forme e-mailu alebo v prípade dohody v písomnej podobe, v ktorej je povinný presne označiť chyby tovaru. Obchodník je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od uplatnenia vytknutia vád, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia vytknutia vád. O ukončení postupu vytknutia vád a výsledku vytknutia vád informuje obchodník kupujúceho e-mailom alebo doporučeným listom a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený protokol o vytknutí vád. Nárok na bezplatné uplatnenie postupu vytknutia vád kupujúcemu zaniká ak nepredloží záručný list, príslušenstvo alebo dokumentáciu, uplynula záručná doba na reklamovaný tovar, mechanické poškodenie spôsobil kupujúci, tovar bol vystavený podmienkam, pre ktoré nebol určený/vyrobený, poškodenie vzniklo neodborným zaobchádzaním, zásahom do tovaru neoprávnenou osobou, neodborným zásahom alebo poškodením pri doprave. Záruka sa ďalej nevzťahuje na bežné opotrebenie, spôsobené používaním. V prípade opravy tovaru je kupujúci vyzvaný k súhlasu s opravou a výškou nákladov na opravu. Obchodník je oprávnený vybaviť uplatnené vytknutie vád kupujúceho prostredníctvom odovzdania opraveného tovaru, výmenou tovaru, odôvodnením zamietnutia vytknutia vád, poskytnutím primeranej zľavy z ceny tovaru alebo vrátením ceny tovaru. Záručná doba na tovar je 12 mesiacov, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady určené inak a začína plynúť dňom prevzatia tovaru. Záručná doba sa predlžuje o dobu, kedy bol tovar v záručnej oprave. Vybavenie uplatneného vytknutia vád sa vzťahuje len na chyby uvedené vo formulári vytknutia vád. V prípade, že obchodník ukončí postup uplatnenia vytknutia vád ako odôvodnené zamietnutie vytknutých vád, ale chyba výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru prostredníctvom súdu. Kupujúci má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho vytknutie vady alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva.

Ak obchodník na žiadosť kupujúceho odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“).

Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 5 zákona č. 391/2015 Z. z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určeného formuláru, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov

Subjekt ARS môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má kupujúci. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm#sthash.t4FXTlGF.dpuf




XI. Záverečné ustanovenia


Prípadné spory medzi FUEGO.SK s. r. o a kupujúcim je možné riešiť taktiež mimosúdnou cestou. V takomto prípade kupujúci - spotrebiteľ môže kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporov, napríklad Slovenskú obchodnú inšpekciu, alebo spor riešiť prostredníctvom k tomu určenej ODR platformy, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Právne vzťahy obchodníka s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi obchodníkom a kupujúcim, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi právnymi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné od 01.07.2024 a rušia predchádzajúce znenia VOP. Obchodník si vyhradzuje právo zmeniť VOP.

Potrebujete s niečím pomôcť?

Kontaktujte nás a my Vám pomôžeme či už s produktom alebo objednávkou